18 december 2015
Het dagelijks gebruik van Instagram in Nederland is het afgelopen jaar met 35 procent gestegen. Dat is enorm! Het kanaal is erg populair onder jongeren, zij volgen celebreties, vormen communities rondom onderwerpen die ze interessant vinden en hebben contact met elkaar via hashtags en de DM-functie. Naast fashion en sport doen de onderwerpen food en travel het…

Lees meer
17 oktober 2014
Onlangs kreeg ik lucht van de Fiets-app: een handigheidje van de overheid en enkele partners om jongeren bewuster te maken van de risico’s van smartphonegebruik in het verkeer. Hoe minder je je mobiel tijdens het fietsen gebruikt, hoe meer punten je ontvangen. En van punten komen prijzen. Beloningsgedrag in een leuk, licht jasje. Werkt dat?…

Lees meer
29 juli 2014
Best heel mediawijs zijn ze, die leerlingen die ik zie tijdens mijn trainingen. Ik geef aan de groepen 6, 7 en 8 van het basisonderwijs een onderdeel van de tripletraining social mediawijs. Ook leerkrachten en ouders, die de andere twee onderdelen van deze integrale training volgen, zijn behoorlijk wijs op sociale media vlak. En toch…

Lees meer
26 november 2013
Werkelijk een prachtig sinterklaascadeau voor hen die hun telefoon opnemen terwijl ze in overleg zitten (en dan ook nog geïrriteerd melden aan de beller dat ze in overleg zitten). Voor hen die tijdens een meeting zitten te ‘spelen’ op hun smartphone. Voor hen die fluisterend tijdens een meeting zeggen dat ze wel terugbellen (storend voor…

Lees meer
8 oktober 2013
Innoveren in tijden van crisis of recessie lijkt haaks op vele ondernemersgeesten te staan. Immers, innovatie kost geld, is de meest gangbare gedachte van veel entrepreneurs. In dit blog leg ik uit dat innoveren tijdens een crisis juist slim is. Het is een must, juist nu in tijden van recessie. Innoveren is de sleutel Bij…

Lees meer
24 september 2013
De rokken worden weer langer, zekerheid, veiligheid, cocooning en gezamenlijkheid: het staat allemaal weer bovenaan de agenda, van ons allemaal, maar ook van uw klanten. Zeker na 18 september toen onze nieuwe Koning de troonrede voor het nieuwe jaar aankondigde; het wordt er niet beter op. Maar schouders eronder, we gaan natuurlijk wel aan de…

Lees meer
19 augustus 2013
“Woorden hebben macht over leven en dood, wie zijn tong koestert, plukt daarvan de vruchten.” (Spreuken 18:21). Op mijn nachtkastje ligt De Achemist van Paolo Coelho. Hij ligt overigens daarna op de bank, zodat ik ’s avonds voor het naar bed gaan ook nog een stukje kan lezen. De boodschap die in deze tekst zit,…

Lees meer
7 augustus 2013
Waar vakantie naar mijn geboortegrond al niet goed voor is: de misschien wel onontdekte historie van sociale media ligt aan mijn gebruinde voeten: in een mooi Fries kerkje ontdekte ik de link van het ouderwetse poëziealbum naar sociale media. En laat in dat Friese kerkje nu het poëziealbum van mijn voorouders liggen: zelfs zij waren…

Lees meer
25 juni 2013
Hoe kun je met alledaagse bedrijfsactiviteiten en slinkende budgetten toch heel veel mensen bereiken om uw boodschap over te brengen, media aandacht te krijgen én naamsbekendheid op te bouwen? Want dat is toch wat elk bedrijf wil? Het sleutelwoord hierbij is nieuws. Begin met een flinke scheut intern zoekwerk. Kijk hiervoor eens in de bureaulades,…

Lees meer
12 juni 2013
Mijn frustratie viert hoogtij. Niet mindful en aards, ik weet het, maar het zit me al een paar weken behoorlijk hoog. Ik hoor een vreemde vogel. Hij teased me, prikkelt me, verleid me, plaagt me en zingt me toe. Maar hij laat zich niet zien. Ik word gek van nieuwsgierigheid. De vogelgids die ik van…

Lees meer