28 maart 2012

 Pinterest lijkt net zo hard te groeien als de pioenrozen die uit onze Twentse tuin rijzen. Vreemde vergelijking zul je denken, maar de overeenkomst van immense groei is de gemene deler in deze. Pinterest groeit sneller dan Twitter en Facebook: van 4,8 miljoen maandelijkse bezoekers in november 2011 naar 11 miljoen in januari 2012.Ik ben me in Pinterest gaan verdiepen en stuit vooral op zogenaamde etalerende vrouwen. Wij vrouwen vinden het blijkbaar heel belangrijk te laten zien wat willen hebben, of nastreven. We willen ons meten aan andere vrouwen om erbij te horen. En we tonen elkaar tot in den treure onze kids, ook al kunnen ze er zelf niet voor kiezen of ze online te zien zijn. Wordt Pinterest weer de zoveelste ‘ik-wil-mezelf-laten zien-community’? Is het behoefte aan aandacht? Ik moet bekennen dat ik het ook leuk vind foto te delen van dingen die ik mooi vind. Maar probeer dat altijd wel met een imagogedachte te doen. Dat is ook de reden dat ik online ben op Facebook. Ik deel mijn interesses op vlak van stijl en werk. Tenslotte werken mijn klanten met Tinksels omdat ze met mij willen werken, toch? Dat brengt me bij de inzet van Pinterest als zakelijk social medium: 80% van de gebruikers van Pinterest zijn vrouw, dus is Pinterest een krachtige tool om te communiceren met vrouwelijke kopers en beslissers op het internet. De autobranche, de makelaardij en de Intratuinen van deze wereld zouden dus veel baat bij Pinterest kunnen hebben. Komen we weer terug bij mijn pioenrozen…. Mooie cirkel toch?


Uw reactie